top of page
Search
  • Writer's pictureSivan Shemesh

שמנת מתוקה/תומר טרבלסי





Sweet Cream/Tomer Trabelsi

עריכה: יאיר בן חור.

הוצאה: ספרי ניב הוצאה לאור, 2019

118 עמ'.


"אלוהים שישמור ג'יימס, רק זה חסר לי עכשיו. לא מספיק שהבן שלי זרק לפח את תעודת רואה החשבון שלו ולא מספיק שהוא בחר להיות הומו, הוא עכשיו גם נדלק על בחור ערבי. הבן שלי עוד עלול להפוך יום אחד מהכפיל של ג'יימס דין לכפיל של עז-א-דין אל קאסם." (עמ' 39).


אני אוהבת מאוד ספרים הקשורים לקהילה הגאה, ובמיוחד כשהם כתובים טוב.

"שמנת מתוקה" מתוקה כמו שם הספר.


העלילה מתחילה באוקטובר 2005, אמיר כהן, חי באשדוד, ועובד בעבודה שהוא לא אוהב במשך חמש השנים האחרונות, אוהד חברו מהילדות עשה שינוי כיוון והולך להיות צלם טבע.

כמה פעמים אנחנו אומרים לעצמנו - סטופ! הגיע זמן לעשות שינוי בחיים. משהו לעצמך במקום לפי מסלול שקיבלנו מראש בחיים, בין אם זה ההורים שדוחפים למקצועות ש"יביאו" הרבה כסף, במקום משהו לנשמה.


אמיר מתחיל לעשות את השינוי אחרי לילה לבן של מחשבות על הצעד לצד הסיכונים הכרוכים, ופשוט עושה את הצעד למחרת ומגיש מכתב התפטרות, אמיר עובר לגור בבית הוריו, הוריו בתגובה, לא מרוצים, אך תומכים.


הוריו של אמיר משפצים את הבית.

אמיר פוגש את הפועל הערבי שנמצא מחוץ לבית הוריו, השניים מנהלים שיחת חולין קצרה וכך אמיר מגלה שגם לפועל הצעיר יש את אותו השם.

לאמיר כהן יש בראש רדאר שיכול לזהות הומואים, ככה לפחות הוא אמר לידידה הטובה שלו רחל.

אמיר אבו-סובחי, גר בעזה עם הוריו ואחיו.

אמיר ואמיר מנצלים את זמנם יחד, מה שמתחיל כאהבה ממבט ראשון, חשש ראשוני שאולי אמיר הפועל הערבי הוא לא הומו, אבל ברגע שהם לבד ומתחילים לדבר אחד עם השני, האהבה ביניהם רק מתחזקת, אך כשפורץ בארץ מבצע בעקבות חטיפת גלעד שליט, הקשר ביניהם הופך לקשר בטווח רחוק על ידי אימיילים.


זהו ספר שונה בו נסגרים הפערים בין גבר יהודי לגבר ערבי, שמחליטים לשים את הפוליטיקה בצד.

אני מאוד נהניתי מהספר הביכורים של תומר טרבלסי, נכון שזה ספר קצר אבל הסיפור קליל ומהנה.


ממליצה מאוד.


"לבן זוגי האהוב והחבר הכי טוב שלי – על האמונה והתמיכה..." (ההקדשה בספר)

41 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page