top of page
Search
  • Writer's pictureSivan Shemesh

מצד לצד/כרמית גלבוע




מצד לצד/כרמית גלבוע

The Pendulum’s Swing/Carmit Gilboa

עריכה: מור פוגלמן דבורקין.

הוצאה: רימונים הוצאה לאור, 2019

204 עמ', כולל: שמות יצירת האמנות המופיעות בספר ותודות.


"אני כל כך אוהבת את וינסנט ון גוך. היצירות הפוסט-אימפרסיוניסטיות שלו פשוט מרתקות אותי – האומץ שלו להראות אובייקטים בלי לציית לחוקי הפרספקטיבה, וליצור חוסר הרמוניה ביצירות שמשקפות את הפנימיות שלו, מצליח להדהים אותי כל פעם מחדש." (עמ' 28).


אומרים שכל תמונה יוצרת סיפור, והספר של כרמית גלבוע, הופך את סיפורה של אריה, לתמונה שבה היא מציירת את חייה ואת האהבה שלה לצד גירושי הוריה וההתמודדות בין 2 הצדדים.


אריה כמו Arya במשחקי הכס, אריה היא נערה בתיכון וגרה ברחובות. היא לומדת במגמת אומנות, חייה סובבים סביב אומנות, אמה וסבתה מאוד אוהבות לצייר. אמא שלה עובדת כמעצבת אתרים.

ביום שבת בצהריים, כשאריה חוזרת מפעילות של צופי-ים, הוריה קוראים לה ולאחותה לסלון ובפיהם בשורה שמשנה להן את החיים.

אבא שלהם אומר שהוא התאהב בזמרת אופרה ישראלית שהוא הכיר במהלך נסיעותיו מטעם העבודה, חיי הנישואים שהיו מקור של שלווה על כולם והיוו מסגרת, נסדקו בבת אחת.


לירי, אחותה של אריה, לא רוצה להיות בקשר עם אביה ועושה הכל על מנת לא להיות נוכחת כאשר אביה נמצא. היא מעדיפה להיות עם חברותיה מאשר עם משפחתה.


לאחר הגירושין, כל אחד מבני המשפחה מחפש לו את הפינה שלו.

אריה מתחילה לגלות פרטים על עצמה. כבר בכיתה ט', אריה מגלה שיש לה רגשות חזקים כלפי חברה לכיתה בשם אמה והיא מסתירה את רגשותיה מפני שהיא לא יודעת איך הסובבים אותה יקבלו את אותם.

לאריה היה חבר פעם, היא אהבה להתנשק איתו, אך ההתאהבות שלה באמה חזקה יותר.

כשאריה מחליטה לחשוף במסיבה של מיקה את ההתאהבות שלה באמה, היא מגלה שהאהבה כלפיה היא חד סטרית. אמה מחבבת אותה כחברה אך לא מעבר, למרות זאת אמה הופכת להיות חברתה הטובה ביותר.

אריה מספרת למשפחתה על רגשותיה, שהיא ביסקסואלית ויש לה רגשות לבנות.

הנרי – אחיו הצעיר של סבא שלה, נמצא שם לתמוך בה על כל צעד שהיא עושה. נפש חופשיה, רווק.

כל אחד מהמשפחה מתמודד עם הגילוי של אריה בצורה אחרת.


שמות יצירות האומנות הם גם שמות הפרקים אשר במידה מסוימת גם מציגים איך אריה מרגישה בתקופות מסוימות בחייה. האומנות מכניסה צבעים לחייה כאשר היא צריכה להתמודד עם מצבים מסוימים, ולא הכל בשחור-לבן.

זהו ספר עם הרבה מסרים לחיים, סיפור על אומץ, התמודדות בגירושין, ולהיות דו מינית בחיי החברה.


ממליצה מאוד.


"ציור טוב הוא תיעוד של החוויה החזותית שלך, אבל ציור יפהפה הוא תיעוד של הרגשות שהעלתה בך החוויה החזותית הזאת." (אן ברשרס, מתוך הספר "בנות במכנסיים - הקיץ שלישי של האחווה").

34 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page