top of page
Search
  • Writer's pictureSivan Shemesh

מפחיד מה שחיוך יכול להסתיר/אלון צ'צ'יק




כותרת משנית: סיפורו של דניאל מרסר.

עריכה ספרותית: תמי לבנת מלכה.

עריכה לשונית: טל איפרגן.

הוצאה: ספרי ניב הוצאה לאור, 2019

371 עמ', כולל: תודות, סליחות וקרדיט לציטוטים ומשפטים ידועים מהספר.


"הבן של ראובן מרסר, דניאל, נמצא במכוניתו ללא רוח חיים." (עמ' 16).


שאפו של ספר ביכורים, אשר מאוד נהניתי לקרוא, והסוף פשוט מעולה.

אני אוהבת ספרים שמפתיעים אותי, ובספר זה הופתעתי מאוד.


הספר מספר את סיפורו של דניאל מרסר שנולד למשפחה שדי מאכילה אותו בכפית של זהב.

דניאל מרסר הוא בנו של איש עסקים מוכר ועשיר מאוד ומהר מאד הוא מגלה שמצפים ממנו להרבה, אבל שום דבר ממה שמצפים ממנו לא יכול להכיל את מה שהוא באמת מרגיש ורוצה לעשות בחיים.


אז נכון, הוא הבן של ראובן מרסר, אבל זה לא אומר שהוא רוצה להיות כמו אביו, דניאל רוצה לעבוד ולהוכיח את יכולותיו בזכות עצמו ולא בזכות הקשרים והכסף שיש לאביו.


דניאל כבר מגיל צעיר היה אצל פסיכולוגים עקב בעיית השמנה אשר התחילה מגיל צעיר, ואחריה מתווספת בעיית דיכאון, ורצון למצוא אהבה אמיתית, ולא לרדוף אחרי הכסף של המשפחה.

דניאל מוצא קצת שלווה כאשר הוא מתחיל לשתות אלכוהול, אבל ניסיונותיו לעבוד כעצמאי או כשכיר לא משתלמים לו. הוא לא מוצא אושר באיזשהו דבר שהוא עושה והדיכאון עושה את שלו.

אחד הפסיכולוגים שהיו לו, מייעץ לו לכתוב ביומן את מה שהוא מרגיש, והוא אכן עושה זאת.


דניאל כבר הספיק להתגרש פעם אחת בחייו, ולהתחתן שוב עם אישה שהוא לא אוהב, אישה שהוא הכיר בלונדון כאשר הוא הצטרף לאביו באחת מנסיעות העסקים שלו לשם.

החתונה נערכת בעקבות העובדה שהאישה נכנסה להריון, דניאל יודע שאביו לא יעזור לו שוב, הוא יודע שזהו הסוף של חייו כפי שהוא הכיר אותם.

במהלך הנישואים שלו הוא נפגש עם אהבת חייו כבר מהלימודים, אישה שלא יוצאת לו מהראש, והדבר היחידי שהיא מבקשת ממנו, שייפרד מאישתו הנוכחית, אבל דניאל לא מסוגל וכך הוא מאבד את אהבת חייו.


האם בגלל זה הוא התאבד?


בני וגנר הופך להיות העורך הראשי של "חדשות ישראל" ובוחר את רני בראל להיות הכותב הראשי בעיתון בעקבות כתבות קודמות שהוא עשה כמו עסקאות נדל"ן שנתפרו במיוחד לאנשים.

כאשר בנו של טייקון נמצא ללא רוח חיים, וגנר מתקשר אל רני ואומר לו שיפסיק את מה שהוא עובד עליו ויתחיל לעבוד על הכתבה מה שקרה לדניאל מרסר.


רני מתחיל לעבוד על התחקור, וכאשר הוא מגיע לשבעה הוא מגלה את היומן, והוא לוקח את היומן איתו.

ביומן רני מגלה צדדים שאף אחד לא ידע על דניאל מרסר, דברים שהוא לא גילה, דברים שהוא רצה יותר מכל, וכמובן את האישה שהוא באמת אהב.


בסוף כל קטע ביומן יש אות באנגלית או מספר, מה הם מסמלים?


רני בן ה-40, הוא רווק מושבע, עדיין לא מצא את האישה האחת בשבילו.

באחד התחקורים שהוא עושה, הוא מגלה שהוא לא יכול לגלות הרבה פרטים על הנושא אלא אם הוא יטוס ללונדון. למרות פחדיו מהטיסות הוא רוצה לגלות עוד ועוד פרטים שיאירו על חייו של דניאל מרסר, והוא גם רוצה לגלות אם אביו ראובן הוא זה שמסתיר דברים.

בלונדון הוא מגלה שהוא צריך הרבה עזרה, להיכנס למקום הכי מבוקש ועוד כמה דברים, בכך הוא מבקש את עזרתו של וגנר אשר דואג לו, ואומר לו להתקשר לאביגיל, אשר עובדת כבר שנתיים בקונסוליה והיא יכולה לעזור לו.


בין אביגיל ורני מתפתח משהו, אביגיל רוצה לדעת אם זה רציני ביניהם, רני רוצה יותר מאשר קשר סתמי.


החקירה מתגבשת למשהו חזק יותר ממה ששניהם גילו, ובשלב מסוים הוא צריך לחזור ארצה, ואביגיל אומרת לו שהיא תעזור לו אם הוא יצטרך עזרה לגבי תחקורים בלונדון.


האם רני ימצא את אהבת חייו?


אני מודה שלא עקבתי אחרי עלילות דניאל מרסר בפרופיל הפייסבוק המקושר לספר, נודע לי לאחר מעשה באחת מקבוצות הפייסבוק שזהו פרופיל פיקטיבי שנפתח עבור מטרות שיווקיות של הספר.

כריכת הספר אכן מושכת את העין, וכמובן שם הספר מסקרן.

כמו שכתבתי בהתחלת הסקירה, שאפו על ספר הביכורים.

עלילת הספר אומנם לא מכילה כל כך הרבה מתח אבל רק רציתי לקרוא עוד ועוד, מה קורה בהמשך ואיך כתב בשם רני בראל פותר את התעלומה.


ממליצה מאוד.


"גופו הוביל אותו לזירה, למקום שבו דניאל מרסר בחר לסיים את חייו. תחושת אמפתיה לא מובנת השתלטה עליו פתאום כלפי הבחור שרוב חייו קינא בו, גם אם מרחוק." (עמ' 69).

59 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page