top of page
Search
  • Writer's pictureSivan Shemesh

מילים אותנטיות/דניאל צ'צ'יק

מילים אותנטיות/דניאל צ'צ'יק

עריכת לשון: יאיר בן-חור.

הוצאה עצמית, 2018

135 עמ', לא כולל: מקורות.


"יש אור רב בתוכך. אלא שיש גם כוחות הפועלים בניגוד לצמיחתך ומפתחים את הייאוש." (עמ' 15).


בספרו, דניאל מעלה שאלות רבות תוך כדי שהוא משוחח עם עצמו על נושאים רבים העולים במרכז חיינו. הרי לא פעם יצא לי לשאול את עצמי אם עשיתי בחירה טובה בחברות שבחרתי או שהצטרפו אלי במהלך החיים, ולא פעם יוצא לי גם להצטער על בחירות שעשיתי בחיים בין עם זה חברות או דברים שהיה לי בהם ספק.


הבחירות שאנו עושים בחיים, הרי תמיד צצות בנו מחשבות ואולי גם חששות שאולי אנחנו עושים טעות וצריך לחשב מסלול מחדש.


בספרון דניאל מציג לנו נושא אחר בכל פרק בין אם זה על פחדים, אהבה, חלומות, מוות ועוד, בעוד הוא משוחח עם עצמו ונותן לנו נקודות למחשבה. בכל סוף פרק אף נשאלת שאלה המכוונת לכל אחד או אחת הקוראים את ספרו.


בשגרת היום-יום, אני מאמינה שכל אחד מתחבט עם עצמו אם הוא עשה את הבחירה הנכונה, ותמיד יש את שאלת הספק שמופיעה בזמנים שונים בחיים, בין אם זה פחד מטעויות, המשפחה וכן דברים הסובבים אותנו בכל שלב ושלב בחיינו.

לא פעם יש גם את ההרגשה של היום העובר כמו רכבת במנהרה שלא רואים את האור בקצה שלה, ולפעמים כן, הייאוש, כך אני מאמינה, לפעמים תופס אותנו לא מוכנים למה שהחיים מציעים ולפעמים יש נקודות אור בו האדם מוצא משמעות לחייו ואת האור.


במילים אותנטיות אלו, דניאל מביא בספרון דברים חשובים המאירים הרבה נקודות מחשבה וכן גם דרך נוספת להסתכל על דברים הנוגעים לחיינו בכל שלב, מילדות ועד מוות.

אמנם הספר הוא ספר עיון, אך לדעתי כל אחד ימצא בו עניין.


ממליצה.


"ואנו המסתכלים מן הצד, מכריעים ומביעים דעתנו על זולתנו בעודנו בורים מוחלטים בהווייתם. כמו ויתרנו על הצניעות הבסיסית. אנו נאחזים במידע זוטר ללא מודעות לכך שהתמונה השלמה חסרה בנו כל כך. אנו מסתכלים בחייהם של אחרים במשקפת מעוותת ומעוותת שמתמקדת בנקודה אחת, מקרית, ולרוב חסרת משמעות – ומפספסים את העולם השלם שנמצא מחוץ לטלסקופ." (עמ' 35).

36 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page