top of page
Search
  • Writer's pictureSivan Shemesh

חטאים והפרעות קלות/ג'ו דנתורן




The Adulterants/Joe Dunthorne

מאנגלית: מרב זקס-פורטל.

שנת הוצאה לאור של המקור, 2018

הוצאה: מטר הוצאה לאור, 2019

200 עמ'.


"בת זוג בשם גארתיין זה דבר מעולה. אתה רק מזכיר את שמה, וכבר השיחה מהוגנת יותר." (עמ' 9).


האמת, מצאתי את עצמי תקועה בבעיה לגבי מה אכתוב על הספר הזה, אחרי התלבטויות לא מעטות אני מניחה שתצא סקירה קצרה.

בעקבות התקציר בגב הכריכה, ובמבט לאחור אחרי קריאת הספר, עלילת הספר די צפויה.


אז על מה הספר?


לריי יש הכל, נישואים טובים, עבודה טובה בתור כתב אינטרנט ובנוסף אישתו גארתיין בהריון, כל זה טוב ויפה, עד שהוא נמצא במסיבה של זוג חברים בעוד אישתו עובדת בטיפול נמרץ בבית חולים.

ואם זה לא מספיק היחסים ביניהם עוברים מהפך כאשר באותה מסיבה בה הוא נמצא אחד מהחברים מכה אותו וריי מצידו הולך לבית החולים, אולי אישתו תוכל לנחם אותו, אך בהגיעו לשם, אישתו יושנת, מה שלא מפריע לו לבדוק מה מצבה ולגלות שיש לו חשש שאולי היא בוגדת בו.


לונדון, קיץ 2011, דברים משתנים, בין השינויים שמתרחשים גם הנישואים בין השניים עולים אט אט על שרטון כאשר מתברר לו שגארתיין אכן בוגדת בו עם מישהו מהעבודה שלה, בעוד בחוץ ברחובות יש מהומות, כאשר המהומות שוככות הוא מתחיל לקחת אחריות על החיים שלו ואחריות גם על מה שהוא עשה במהלך המהומות.


ואם זה לא מספיק, אין לו עבודה, התמונה שלו שהייתה באתר מועתקת באתרים אחרים וטרולים שולחים לו איומים על חייו, גארתיין עובר לגור עם בני משפחה בעקבות חבילה חשודה שמגיעה לביתם, ואיכות חייו צוללת מהגרוע לגרוע ביותר.


כמו שכתבתי בהתחלה, התקציר בגב הספר די חושף מה שקורה בספר, יש יותר מדי מידע על מה שקורה בספר, הסופר כתב את הספר מנקודת מבט של הדמות, היו רגעים שהצחיקו אותי בספר.


הקריאה לשיקולכם/ן.


"במשך שנות העשרים שלנו היינו סבורים שממשכנתה משחרר רק המוות, ולראיה, פירוש במילה משכנתה בצרפתית הוא שבועת מוות..." (עמ' 53).

19 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page