top of page
Search
  • Writer's pictureSivan Shemesh

זר/סטיבן קינג




זר/סטיבן קינג

The Outsider/Stephen King

מאנגלית: אינגה מיכאלי.

שנת הוצאה לאור של המקור, 2018

הוצאה: מודן הוצאה לאור, 2019

601 עמ'.


"המעצר במגרש הבייסבול מנע מראלף על אפשרות לגלם את תפקיד השוטר הטוב בתרחיש המוכר של השוטר הטוב מול השוטר הרע, אז הוא רק נשען על הקיר בחדר החקירות וצפה מן הצד." (עמ' 67).


סטיבן קינג לא איכזב, הספר נגמר לי מהר מדי ומאוד אהבתי את הכתיבה שלו.


הספר נפתח בחקירה של רצח מזעזע של פרנק פיטרסון בן 11 בפלינט סיטי, הבלשים עוברים על העדויות של כל מי שראה או ראתה את טרנס או טרי מייטלנד לוקח את הילד וגם כל העדויות שנאספו לאחר הרצח המזעזע.

טרי מייטלנד הוא אדם האהוב על הקהילה, הוא מאמן בייסבול שאימן גם את הבן של אחד הבלשים, וגם זוכה פרס איש השנה מטעם העירייה.

כל הראיות מובילות לטרי, אך כשהאיש נעצר, יש לו אליבי. הבלשים יודעים שהם יכולים בדרך כלל למצוא חורים באליבי של חשוד, אבל במקרה הזה, הם מוצאים את המשימה הזו כאגוז קשה לפיצוח.


טרי מייטלנד אומר לבלשים שהוא היה עם עוד שלושה מורים לספרות בקאפ סיטי והוא גם היה שם בהרצאה של הרלן קובן. הבלשים עוקבים אחר תנועותיו בקאפ סיטי על מנת לגלות אם הוא דובר אמת וגם בודקים האם טביעות אצבעותיו תואמות לאלו שנמצאו בזירה.

במסגרת הבדיקה הם מוצאים אפילו וידאו שאפשר למצוא באינטרנט ואפשר לראות בו את טרי שואל שאלות את הראל קובן.


האם אדם יכול להיות ב-2 מקומות בו זמנית?


כאשר טרי מובל להארכת מעצר, ומסרב ללבוש אפודת מגן, הדרך מבית הכלא המחוזי עד לבית המשפט של מחוז פלינט, נראית ארוכה לטרי ולכל מי שעמד לידו.

כאשר ראלף אנדרסון מזהה תנועה חשודה ואקדח מתגלה, חייו של טרי עומדים בסכנה, ועל אף כל נסיונותיו של ראלף, טרי נורה למוות, וראלף מוצא את עצמו מושעה מהחקירה עם הרבה שאלות ומעט תשובות.


יש אגדה אורבנית על יצור שנקרא - אל קוקו, הידוע בשמות רבים.

איך זה קשור לעלילה?


סטיבן קינג מוסיף את האלמנטים הטובים שלו לעלילה, העל-טבעי, האימה, כמו בכל ספר העלילה היא מותחת עם אימה בצד.


מאוד אהבתי את הספר, נגמר לי די מהר, ומחכה לקרוא את הספר הבא שלו.


ממליצה מאוד.


"... לאחר שאתה מסלק מן התמונה את כל מה שאינו טבעי, הרי מה שנשאר ויהיה בלתי סביר ככל שיהיה – מוכרח להיות העל-טבעי?" (עמ' 222).

9 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page