top of page
Search
  • Writer's pictureSivan Shemesh

המגדל של גוסטב/מאיה גז



Gustave’s Tower/Maya Guez

עריכה: יעל שכנאי.

איורים: חוליה פיליפונה-ארז.

הוצאה: רימונים הוצאה לאור, 2018

48 עמ'.

"והביאה לי בדיוק את מה שהבטיחה. אמא הביאה לי את המגדל של גוסטב. במזודה!" (עמ' 22).

ספר ילדים חמוד המספר את סיפורו של איתמר כשהוא היה בן שלוש.

אף פעם לא הייתי בפריז, לכן לא היה לי מושג מה זה המגדל של גוסטב, מאיפה לי לדעת שהמגדל של גוסטב הוא מגדל אייפל?

מאיה גז מעלה בספר את היותה אמא קרייריסטית אשר הנסיעות לחו"ל הם חלק בלתי נפרד מהעבודה עבורה, גם אם המשמעות שלהן היא לעזוב את בנה לכמה ימים.

לאיתמר קשה עם הנסיעות הרבות של אמו לפריז, הוא רוצה את אמא שלו לידו.

איתמר לומד מאמו על פריז לפני שאמו נוסעת, הוא לומד שפריז היא עיר הבירה של צרפת, היא אפילו ציירה לו את דגל המדינה שהצבעים שלו הם: כחול – בלה, לבן – בלאן, רוז' – אדום.

כשהיא חוזרת מפריז היא מספרת לו על המגדל של גוסטב.

במסגרת עבודתה היא טסה הרבה לפריז, וכאשר אמו מבטיחה היא גם מקיימת.

היא מבטיחה להביא לו במזוודה את מגדל אייפל, איתמר תוהה איך אפשר להכניס את מגדל אייפל למזוודה, אבל אמו מקיימת את הבטחתה ואף מביאה לו מתנות בנוסף.

הסיפור של גוסטב אייפל מאוד מעניין, גם אני לא הכרתי את הסיפור לפני שקראתי את הספר, אבל תמיד טוב ללמוד דברים חדשים.

הספר שייך ל – סדרת קוראים צעירים, ראשית קריאה ומתאים לילדים בגילאי 6-9.

הספר שמור לאחיינים החמודים שלי, מחכה שיגיעו לגיל.

ממליצה מאוד.

"היא גם התחילה להגיד לו 'בונז'ור' בכל פעם שהם נתקלו זה בזה בבית..." (עמ' 13).

11 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page