top of page
Search
  • Writer's pictureSivan Shemesh

ברבורים בג'רוזלם ביץ'/לילי פרי




Swans in Jerusalem Beach/Lily Perry

עריכה: אלאונורה לב.

הוצאה: טוטם ספרים, 2019

200 עמ'.


"... האם האנשים הנודעים הללו התחתנו מתוך אהבה? מתוך הרגל? והעיקר, אם כך ואם כך, האם הם היו בסופו של דבר מאושרים בנישואיהם?" (עמ' 21).


ספר שקו העלילה שלו מעניין מצד אחד, ומצד שני דחוס ביממה אחת והרגיש לי די מעייף.


לדמויות אין שמות, לרוב מזוהים לפי הבגדים שהם לובשים, הכינויים שניתנו להן או מעמדן כמו אם הכלה או אם החתן וכולי.


הכלה אשר כביכול עבורה כל האירוע, לא מרוצה ממה שנגזר עליה, היא הייתה מעדיפה להמשיך עם חלומותיה ועם אהוב ליבה שנשאר בברלין.

אב הכלה אשר היה שקוע בחובות, לקח הלוואה מראש משפחת פשע שהקשה יותר ויותר להחזיר אותה, מה שגרם לאבי הכלה להסתבך יותר ויותר, לקחת עוד הלוואות כדי לסגור הלוואות ולהסתחרר יותר ויותר במערבולת החובות.

מה שסגר את העסקה בין השניים הייתה החתונה של ילדיהם.


העלילה מכילה קפיצות לעבר של הכלה, בהן היא נזכרת בכל מה שהיא איבדה שם בברלין.


האחות הבכורה של הכלה מגיעה לביקור מניו יורק לכבוד החתונה, בעלה ההודי הוא איש עסקים, את רוב זמנה היא מבלה עם ילדיה פעם בהודו ופעם בניו יורק, אמה של הכלה לא ראתה את נכדיה מביתה הבכורה מעולם, וגם את ביתה הבכורה היא בקושי רואה.


הספר הוא מעין אליה וקוץ בה.

מצד אחד הכריכה היפה משכה את עיני, יאנה סגל עיצבה יפה את הכריכה בו דמויות של חתן וכלה מעל עוגת קומות ולכלה יש רובה, ומצד שני, הכל הרגיש לי דחוס מדי ליממה אחת.


הקריאה לשיקולכן/ם.


"הישיבה אל השולחנות העגולים, המוארים בגופי תאורה רחפניים דמויי ברבורים ארוכי-צוואר – עטורים בגירלנדות קורצות בשלל צבעים ובזרי פרחים לבנים, מעוצבים אף הם בדמות ברבורים המשייטים על מגשי זכוכית מתנוצצים כמראות, שבהם השתקפה דמות הברבורים-הפרחים כמו היו מפליגים במימי אגם קסמים כסוף..." (עמ' 16).

17 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page