top of page
Search
  • Writer's pictureSivan Shemesh

אני, שירלי סטירהורן/מילי שוורצמן


I, Shirley Stirhoren/Millie

עריכה ספרותית ולשונית: הלנה מגר-טלמור.

הוצאה: ספרי ניב הוצאה לאור, 2018

355 עמ', כולל: הכרת תודה.


"קוראים לי שירלי סטירהורן או בקיצור, שירלי לאה סטירהורן. השם שלי ארוך כמעט כמוני. נולדתי ארוכה והמשכתי להיות כזאת..." (עמ' 7).


וואו, איזה ספר. למרות שההתחלה של הספר הרגישה לי די צולעת נשביתי בהמשך ורק רציתי לקרוא עוד ועוד.


שירלי סטירהורן בת ה-31 היא אישה תוססת, אישה שיודעת לעמוד על שלה עד שזה מגיע לעניין הלב.

שירלי חוותה לב שבור בעברה, וקשה לה לתת אמון בגבר כלשהו שמא היא תתאהב ותיפול ברשתו ואז הוא יבגוד בה. התחושה שהיא חוותה בעבר משפיעה על ההווה שלה.

שירלי אוהבת לצלם, היא מצאה את ההנאה בצילום פורטרטים והתחילה לעבוד במשרד "פאבליס".

היא מגיעה לראיון בחברה, וכאשר היא מבינה שהבעלים של "פאבליס" לא כל כך מתלהב מהראיון, אריאלה רובין, המזכירה, היא זאת שרואה את הפוטנציאל שלה ואפילו מבהירה זאת לאבנר לוי, הבעלים של "פאבליס". בעקבות זאת שירלי מתחילה לעבוד ואף זוכה בהרבה בונוסים על עבודתה, וכבונוס היא גם זוכה בחברה טובה.


שכן חדש, אסי רומנו, מגיע לבניין שבו היא גרה. עם שכן חדש יש צרה חדשה, במיוחד כאשר היא נתקלת בארגז הרשום עליו "אוניברסיטה שנה ד", נפצעת במצח ומגיעה לראיון של הלקוח שלה כשיש לה פלסטר על המקום שנפגע.

אז נכון שבמפגש הראשון, על אף הפציעה שלה היא לא באמת פגשה את השכן, ובנוסף היא מאחרת לראיון של לקוח של "פאבליס" לגבי המקום שבו היא צריכה לצלם ולפגוש את המהנדס הראשי של החברה של הלקוח, "אנר-קיובס". חוץ מזה כשהיא מגיעה למקום ועולה במעלית עם אדם נוסף בדרכה לראיון עם המהנדס, כאילו כדי להוסיף למזל הרע שהיה לה כל אותו יום, המעלית נתקעת, והיא לא מרוצה בכלל.


שירלי מאוד אוהבת את האחיין שלה רון, היא אוהבת להיות קרובה לגרשון, אחיה, אישתו חדווה וכמובן רון, האחיין המתוק שהיא אוהבת כל כך.

מבחינת המשפחה של שירלי וגרשון, אביה יותר קרוב מאימם, אימם רופאה שלרוב לא נמצאת בבית, ככה שהמצב בבית די מתוח ושירלי מעדיפה יותר לדבר עם אביה מאשר עם אימה.


שירלי עושה את עבודתה נאמנה במקום, אבל כשזה קשור לאהבה היא מנסה להתרחק וליצור מגע, גם כשהאדם שמנסה לבנות איתה מערכת יחסים מנסה להתקרב אליה.


לאסי רומנו לא היו חיים קלים ואת הוריו הוא איבד, יש לו משפחה ביוון, ואם לא די בכך, היחסים בינו לבין שירלי גם כשהם צריכים לצלם ביוון, מגיעים עד לידי פיצוץ.


האם שירלי תזכה לסוף טוב באהבה שהיא כל כך מקווה?


המתח המיני בין שירלי לאסי מורגש היטב בספר, הספר מצחיק ואין רגע דל של שקט.


במידה ואתם מחפשים ספר קליל, זהו הספר.


אני מאוד אהבתי את הספר, היו רגעים שרציתי לחבק את אריאלה רובין ולחזק את שירלי ברגעיה הקשים.




ממליצה מאוד.


"פרטים קרדינליים לוקחים לפני ניתוח לב פתוח. תאמיני לי שאנחנו לא רוצות שום דבר עם האידיוט הזה, להזכירך הוא פתח לי את המצח." (עמ' 65).


54 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page